Niezamortyzowana inwestycja w obcym środku trwałym

Paweł Sałdyka

Autor: Paweł Sałdyka

Dodano: 16 grudnia 2010
Pytanie:  Spółka przez 10 lat dzierżawiła od miasta Poznania plac pod targowisko, na którym kupcy prowadzili handel (umowy najmu z kupcami podpisane ze spółką). Na placu spółka dokonała nakładów inwestycyjnych - modernizacji, tj. utwardzenie nawierzchni, instalacja wodno-kanalizacyjna, linia energetyczna oraz skwer. Dnia 30 listopada 2010 r. umowa dzierżawy wygasła. Pozostały niezamortyzowane inwestycje w obcym środku trwałym. Od 1 grudnia 2010 r. nadal prowadzone jest targowisko, ale ponieważ plac zakwalifikowany jest do dróg gminnych spółka prowadzi działalność na tym placu jako korzystający z pasa drogi na podstawie decyzji Zarządu Dróg Miejskich. Miasto Poznań nie zapłaci nam za poniesione nakłady na tym placu, natomiast spółka nie dokona fizycznej likwidacji ww. inwestycji. Czy pod datą 30 listopada 2010 r. należy wyksięgować z ewidencji inwestycje w obcych środkach trwałych, a nieumorzoną część wartości początkowej ująć w pozycji pozostałych kosztów operacyjnych. Jaki dokument należy sporządzić na tę okoliczność? Protokół z likwidacji czy decyzje zarządu? Kto od 1 grudnia 2010 r. jest właścicielem ww. nakładów inwestycyjnych: właściciel gruntu, tj. miasto Poznań czy spółka?

Pozostało jeszcze 89% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad z zakresu podatków dochodowych, VAT, rachunkowości, ZUS oraz prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatorów, wzorów dokumentów, formularzy, szkoleń i porad wideo

Jeśli posiadasz konto - zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Nie pamiętam hasła »
Jeśli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
PayU » 49.90 zł netto (61.38 zł brutto)
Paweł Sałdyka

Autor: Paweł Sałdyka

Praktyk, wspólnik i założyciel Biura Rachunkowego Avimar Audyt Sp. z o.o., autor i konsultant publikacji poświęconych tematyce prawa bilansowego i podatkowego, specjalista w dziedzinie przepływów pieniężnych i leasingu. Jako wykładowca dotychczas prowadził szkolenia w ramach współpracy z Polską Akademią Rachunkowości SA, ROKK przy Izbie Skarbowej w Krakowie, Dolnośląskim Oddziałem Krajowej Izby doradców Podatkowych, SEKA SA, Lukas Bankiem SA i Europejskim Funduszem Leasingowym SA. Doświadczenie zdobył m.in. jako księgowy w międzynarodowym koncernie, działającym na rynku elektroniki użytkowej, jako główny księgowy w spółce zajmującej się produkcją ekskluzywnej odzieży damskiej, oraz w trakcie rewizji sprawozdań finansowych i bieżących konsultacji w zakresie prawa bilansowego i podatkowego.
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz
Poradnia 48h

Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.