Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Podmiotami zobowiązanymi do upublicznienia na swojej stronie internetowej informacji o zrealizowanej strategii podatkowej są podatnicy CIT, których roczna wartość przychodów przekroczyła 50 mln euro, a także podatkowe grupy kapitałowe bez względu na wartość uzyskanych przychodów. Przy obliczaniu wysokości przychodów bierze się pod uwagę zarówno przychody zwolnione od CIT, jak i opodatkowane, a także przychody ze wszystkich źródeł. Na wywiązanie się z tego obowiązku jest czas do końca grudnia. Co powinna zawierać strategia podatkowa?
Informacja o zrealizowanej strategii podatkowej powinna zawierać informacje o:
Można powiedzieć, że podatnik CIT jest zobowiązany upublicznić te swoje działania, które mogą zmierzać do działań mających na celu zapłatę niższych podatków. Jeśli informacje, które mają być zamieszczone na stronie internetowej są objęte tajemnicą handlową, przemysłową, zawodową lub procesu produkcyjnego, to podatnik CIT jest zwolniony z obowiązku ich publikacji.
Przepisy ustawy o CIT nie regulują sposobu uszczegółowienia informacji o zrealizowanej strategii podatkowe. Oznacza to, że nie wiadomo jak np. podatnik ma poinformować o złożonych wnioskach o wydanie interpretacji podatkowych. Nie wiadomo, czy wystarczy sama informacja, że podatnik takie wnioski składał, czy też należy określić, w jakim przedmiocie, w jakich konkretnie sprawach.
Ustawodawca nie wymaga, aby zamieszczenie informacji nastąpiło na stronie firmowej podatnika CIT. Może być to dowolna strona internetowa byleby należała do niego.
Trudno zrozumieć cel ustawodawcy dotyczący wprowadzenia obowiązku informowania o zrealizowanej strategii podatkowej. Czy tego typu informacje mają służyć kontrahentom biznesowym podatnika CIT? Zarówno innych przedsiębiorców, jak i zwykłych konsumentów. Również większość tych informacji jest dostępna dla fiskusa. Może z wyjątkiem planowanych działań restrukturyzacyjnych.
Dziwi również fakt, że dla fiskusa ważniejsza jest realizacja obowiązku przekazania adresu strony internetowej podatnika CIT niż prawdziwość oraz szczegółowość upublicznianych danych. To zaś może prowadzić do wniosku, że fiskus wprowadzić kolejny obowiązek, który nie do końca jest oparty na racjonalnych fundamentach.
Polecamy szkoleni video:
Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.