Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Ministerstwo Finansów wydało komunikat dotyczący sposobu składania Informacji o cenach transferowych (Informacja TPR) za rok podatkowy rozpoczynający się po 31 grudnia 2021 roku dla podmiotów przejętych.
W związku z wątpliwościami podatników co do sposobu składania Informacji TPR (wariant 5) dotyczącej podmiotu przejętego, gdy połączenie nastąpiło z zamknięciem jego ksiąg rachunkowych, Ministerstwo Finansów poinformowało, że w takiej sytuacji podmiot przejmujący składa odrębną Informację TPR za podmiot przejęty.
Podmiot przejmujący, który wypełnia Informację TPR w wariancie 5 dla podmiotu przejętego, składa ją do naczelnika urzędu skarbowego właściwego dla swojej siedziby. Podmiot przejmujący w sekcji B formularza wskazuje swoje dane identyfikacyjne. Natomiast w sekcjach C, D i F wskazuje dane dotyczące podmiotu przejętego, w sekcji A podmiot przejmujący wskazuje właściwego dla swojej siedziby naczelnika urzędu skarbowego, ale okres i cel dotyczące podmiotu przejętego. Jednocześnie w sekcji E (Dodatkowe informacje) podmiot przejmujący winien zamieścić następującą informację: Informacja TPR złożona za podmiot przejęty [NIP, Nazwa, adres, przeważające PKD].
NIP zapisuje się w tym przypadku jako ciąg cyfr (bez spacji czy myślników). Taką Informację TPR podpisuje podmiot przejmujący.
Sprawdź też:
MF ogłosił rodzaj bazowej stopy procentowej i marży na potrzeby cen transferowych na 2024 rok
Poznaj zmiany w podatkach dochodowych i PCC od 1 stycznia 2024 roku – zestawienie
Czwarta edycja informatora TPR ułatwi raportowanie cen transferowych
MF przedłużył termin do złożenia informacji TPR. Ale nie wszystkim
Źródło:
www.podatki.gov.pl
Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.