Pytanie:
Gmina (jedyny akcjonariusz spółki), realizując projekt współfinansowany w ramach Funduszu ISPA, a następnie Funduszu Spójności oraz ze środków własnych, zmodernizowała oczyszczalnię ścieków, której właścicielem jest spółka. W wyniku modernizacji wytworzone zostały m.in. nowe urządzenia do oczyszczania ścieków. Nakłady na każde urządzenie poniosła zarówno gmina jak i spółka. Po zakończeniu modernizacji gmina rozliczyła poniesione przez nią nakłady na nowe urządzenia, które zgodnie z KŚT zaklasyfikowała do grupy VI. Następnie na podstawie umowy dzierżawy urządzenia te gmina przekazała do eksploatacji spółce. Zgodnie z art. 3 ust. 4 ustawy o rachunkowości oraz zapisami umowy dzierżawy zawartej pomiędzy gminą i spółką urządzenia do oczyszczania ścieków zostały zaliczone do aktywów trwałych spółki. Jak należy rozliczyć nakłady na urządzenia do oczyszczania ścieków w części poniesionej przez spółkę? Czy w tym przypadku mamy do czynienia ze współwłasnością urządzeń? Jeśli tak, to jak należy udokumentować współwłasność tych urządzeń? Jak należy postąpić w sytuacji zakończenia umowy dzierżawy i wniesienia tych urządzeń przez gminę aportem do spółki?
Pozostało jeszcze 62% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo