Nowe obowiązki sprzedawców od 1 stycznia 2023 r.

Dodano: 2 stycznia 2023
Nowe obowiązki sprzedawców od 1 stycznia 2023 r.

Lepsza informacja dla konsumentów i łatwiejsze porównywanie cen w sklepach, to korzyści, jakie niesie dla nich rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii dotyczące uwidaczniania cen towarów i usług. Natomiast dla sprzedawców wynikają z niego określone obowiązki.

Rozporządzenie wydane przez MRiT określa obowiązek uwidaczniania, obok ceny i ceny jednostkowej, również informacji o obniżonej cenie towaru lub usługi. Takie rozwiązanie ułatwieni porównanie cen produktów, a tym samym dokonywanie świadomych wyborów konsumenckich.

Przepisy rozporządzenia stanowią m.in., że cenę, cenę jednostkową lub informację o obniżonej cenie uwidacznia się na danym towarze, bezpośrednio przy towarze lub w bliskości towaru, którego dotyczy cena, w miejscu ogólnodostępnym i dobrze widocznym dla konsumentów. Obowiązek ten może być realizowany np. poprzez informację na wywieszce, w cenniku czy postaci nadruku na towarze.

Rozporządzenie wchodzi w życie 1 stycznia 2023 r., razem z ustawą z 1 grudnia 2022 r. o zmianie ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw. Są to rozwiązania, które wdrażają do polskiego systemu prawnego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2019/2161. Celem całego pakietu zmian jest wzmocnienie skuteczności obowiązujących przepisów konsumenckich oraz unowocześnienie i ulepszenie niektórych instrumentów ochrony interesów konsumentów w kontekście dynamicznie postępującej cyfryzacji gospodarki.

Źródło:

www.gov.pl

Słowa kluczowe:
sklepsprzedawcatowar
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz