Jaki skaner okaże się niezawodny w biurze?

Autor: Artykuł partnera

Dodano: 14 grudnia 2022
Dokument archiwalny
Jaki skaner okaże się niezawodny w biurze?

Trudno jest wyobrazić sobie normalne funkcjonowanie jakiegokolwiek biura bez dobrej jakości. W każdej firmie bowiem niemal co chwilę zachodzi potrzeba zeskanowania mniejszej lub większej ilości dokumentów, w celu ich zarchiwizowania lub przesłania online. Jak można się domyślić, na rynku dostępne są dziś różne modele skanerów. Warto zatem wiedzieć, na co zwrócić szczególną uwagę wybierając ten konkretny.

Jaki rodzaj skanera?

Na rynku dostępne są dziś różne skanery. Wśród nich wyróżnić można kilka ich podstawowych rodzajów. Pierwszym z nich jest skaner płaski. Jest to urządzenie przeznaczone do pracy stacjonarnej. Idealnie sprawdza się w każdym biurze. Skanery płaskie często kupowane są także do domowego użytku. Drugi rodzaj to skaner szczelinowy, który często określany jest także skanerem rolkowym. W porównaniu do skanera płaskiego jest to już bardziej profesjonalne urządzenie. Najlepiej sprawdza się w biurach, w których zachodzi konieczność skanowania bardzo dużej ilości dokumentów. Skanery szczelinowe wyposażone są w podajnik i mogą czytać nawet kilkanaście kartek formatu A4 w ciągu minuty. Kolejnym rodzajem skanera jest skaner do negatywów. Wykorzystywany jest przede wszystkim w celu digitalizacji negatywów. Jest to zatem rozwiązanie głównie przeznaczone dla fotografów. Na koniec wspomnieć trzeba jeszcze o skanerze ręcznym. To urządzenie mobilne, które bardzo dobrze sprawdza się podczas podróży służbowych. Często korzystają z niego choćby handlowcy i inne osoby pracujące w terenie z klientami.

Samodzielny skaner czy urządzenie wielofunkcyjne?

Na rynku oprócz samodzielnych skanerów dostępne są także urządzenia wielofunkcyjne. Łączą one w sobie kilka różnych funkcji, takich jak skanowanie, drukowanie i kopiowanie. Jest to zatem dość wygodne rozwiązanie, ponieważ pozwala choćby na zaoszczędzenie miejsca w biurze. Wysokiej klasy urządzenia wielofunkcyjne oferuje m.in. znana marka Brother, producent drukarek, urządzeń wielofunkcyjnych oraz materiałów eksploatacyjnych, takich jak tonery i tusze do drukarek BrotherNa pytanie dotyczące tego, czy lepszym wyborem będzie samodzielny skaner, czy urządzenie wielofunkcyjne nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko bowiem zależy od indywidualnych potrzeb pracowników w burze. Jeśli potrzebują oni wyłącznie skanera, to wydatek w postaci zakupu urządzenia wielofunkcyjnego może nie być najlepszym rozwiązaniem. Jeśli jednak zachodzi potrzeba korzystania zarówno ze skanera, jak i drukarki oraz kopiarki, to warto postawić na jedno urządzenie zamiast na trzy osobne. Co ciekawe, na rynku dostępne są także urządzenia wyposażone w dodatkowe funkcje, jak np. funkcję laminowania. W tym przypadku konieczna będzie jeszcze dodatkowa folia do laminowania.

Na jakie parametry zwrócić uwagę wybierając skaner do biura?

Decydując się na zakup konkretnego modelu skanera, uwagę zwrócić należy na kilka istotnych parametrów. Po pierwsze, jest to układ optyczny skanera. Ma on szczególne znaczenie w przypadku skanowania zdjęć. Drugi ważny parametr to rozdzielczość urządzenia. Pod tym kątem warto postawić na skaner o rozdzielczości minimum 600 DPI. Ważna jest również szybkość skanowania. To ważne w przypadku skanowania dużej ilości dokumentów. Poza tym uwagę zwrócić należy także na obsługiwane przez skaner rozszerzenia plików. Urządzenie obsługiwać powinno przynajmniej takie rozszerzenia jak JPG, TIFF oraz PDF. Wspomnieć trzeba jeszcze o formacie karki. Dobrym wyborem będzie urządzenie umożliwiające skan dokumentów w formacie od A3 do A6.

Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz
Poradnia 48h

Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.