Dropshipping rozwiązaniem dla małych i dużych biznesów

Autor: Artykuł sponsorowany

Dodano: 11 grudnia 2023
  Dropshipping rozwiązaniem dla małych i dużych biznesów

Wydatki na prowadzenie działalności są wysokie i nie zanosi się, by w najbliższych latach miały znacząco spaść. W takiej sytuacji wielu przedsiębiorców szuka sposobów na zaoszczędzenie pieniędzy. Handlujący w internecie mogą zmniejszyć koszty dzięki dropshippingowi. Na czym polega ten model biznesowy i dlaczego warto go wdrożyć w swojej firmie? Nim nadejdzie czas ustalania budżetu, warto się tego dowiedzieć.

Czym jest dropshipping?

Odmieniana przez wszystkie przypadki optymalizacja kosztów to jedno z głównych wyzwań stojących przed każdym właścicielem bądź zarządem firmy. Możliwości cięcia wydatków są jednak ograniczone, szczególnie gdy pewne korekty w budżecie zostały już wykonane. Na czym jeszcze można zaoszczędzić? W sektorze handlu internetowego na obsłudze logistycznej. Nie ma potrzeby zajmować się nią we własnym zakresie. Całość zadań można przekazać partnerowi biznesowemu.

Możliwość obniżenia kosztów działalności sprawia, że sklep internetowy w dropshippingu staje się coraz popularniejszym zjawiskiem w e-commerce. W takim modelu jedyne zadania do wykonania przez sprzedawcę to nawiązanie współpracy z dostawcami produktów oraz przedsiębiorstwem, które zajmie się logistyką. Dzięki temu sprzedawca może skupić się na innych czynnościach, a obsługujące go podmioty zajmą się dystrybucją zamówień. Innymi słowy, z magazynu dostawcy towar trafi do hurtowni dropshippingowej, stamtąd do firmy kurierskiej, a finalnie do adresata.

W ramach dropshippingu dochodzi także do rozliczeń między hurtownią a sprzedawcą. Procentowy zysk za udostępnianie powierzchni magazynowej oraz wysyłkę towarów doliczany jest do cen zamówień. Oprócz tego usługa może obejmować jeszcze inne udogodnienia. Za jedno z najważniejszych w e-commerce należy uznać obsługę zwrotów. Kolejne, równie ważne, to połączenie systemu sprzedaży z najważniejszymi portalami sprzedażowymi i aukcyjnymi. W zakres oferty firmy często wchodzą jeszcze inne korzyści.

Co sprzedawca zyskuje na dropshippingu?

Dropshipping zapewnia oszczędności w wielu obszarach. Więcej pieniędzy w firmowym budżecie daje większe pole manewru do inwestowania w inne obszary działalności. Outsourcing zadań logistycznych może być także rozbudowany o dodatkowe usługi, dzięki którym uda zaoszczędzić się również czas.

Brak opłat za wynajem powierzchni do składowania towaru

Dzięki dropshippingowi sprzedawca eliminuje przede wszystkim koszty wynajmu magazynu. Wraz z tym przepada konieczność wydawania pieniędzy na wypłaty dla pracowników zajmujących się obsługą towaru – merchandiserów, kierowców i kadr nimi zarządzających. Największego znaczenia nabiera to w ostatnich miesiącach roku. Realizacja gwałtownie zwiększonej liczby zamówień świątecznych wymaga rekrutacji dodatkowych osób na 3-4 miesiące. Dzięki dropshippingowi najbardziej dochodowy dla sprzedawców IV kwartał staje się więc jeszcze bardziej zyskowny.

Więcej pieniędzy na reklamę

Wolne środki z budżetu można przesunąć na inne obszary działalności. Firmy korzystające z dropshippingu mają pieniądze, by poprawić skuteczność działań marketingowych, a w przypadku nowych podmiotów na rynku w ogóle je zainicjować. Fundusze zaoszczędzone na logistyce przydadzą się do wynajęcia fachowców od pozycjonowania stron i projektowaniu ich pod kątem wygody obsługi użytkownika. Outsourcing procesu logistycznego pozwoli też na zaprojektowanie i opłacenie działań promocyjnych w wyszukiwarkach i mediach społecznościowych.

Dodatkowy czas dzięki kolejnym usługom

Zamówienie usługi dropshippingu to ponadto sposób na oddelegowanie części obowiązków, którymi sprzedawca lub jego pracownicy nie muszą się zajmować. O tym, ile z nich zostanie przekazanych firmie zajmującej się dropshippingiem decyduje sam klient.

Oprócz podstawowych zadań integracja z systemem usługodawcy może pomóc m.in. w automatycznym doliczaniu procentu do obecnej ceny. Taka funkcja przydaje się, gdy hurtownia podwyższy ceny swoich usług. Co ważne, mimo tego nie rośnie miesięczny (albo roczny) abonament za outsourcing obsługi paczek. Sprzedawca zyskuje też możliwość połączenia swojego biznesu z wieloma serwisami, na których produkty kupują bądź licytują tysiące ludzi.

Komu powierzyć dropshipping?

Wśród przedsiębiorstw zajmujących się dropshippingiem panuje duża konkurencja, co klientom daje duże możliwości wyboru. Warto zainteresować się ofertą Sky-Shop. Główny profil działalności firmy, czyli udostępnianie narzędzia do tworzenia kompletnych sklepów internetowych, został rozbudowany właśnie o obsługę wysyłki zamówień do klientów sklepów internetowych.

Koszt dropshippingu w Sky-Shop

Dropshipping proponowany przez Sky-Shop cechuje się niskimi cenami opłat za usługi w stosunku do ich liczby. Sprzedawcy mogą zdecydować się na jeden z kilku pakietów, które różnią się zakresem działań, które można wykonać. Dobrą informacją dla nowych, jeszcze niezdecydowanych klientów biznesowych, jest niewielka rozbieżność między poszczególnymi planami. Dzięki temu już najtańszy daje dobry ogląd tego, co daje dropshipping ze Sky-Shop.

Dropshipping w Sky-Shop – przykładowe usługi

Osoby indywidualne i firmy, które skorzystają z oferty Sky-Shop, będą mogły realizować setki, a nawet tysiące zamówień miesięcznie. Oprócz masowej wysyłki we wszystkich planach abonamentowych otrzymują dostęp do kilkuset hurtowni, z czego duża część oferuje dużo więcej niż tylko wynajmem powierzchni magazynowej.

Spośród innych usług za warte uwagi należy uznać takie jak choćby integracja swojego systemu rozliczeń i koordynacji wysyłek z odpowiednikami używanymi we współpracujących hurtowniach. Handlujący w sieci mogą ponadto zintegrować swój podstawowy kanał sprzedaży, czyli stronę sklepu lub konto na którymś z portali z innymi serwisami e-commerce.

Jacy sprzedawcy skorzystają na dropshippingu?

Kilka przykładów opcji, które sprzedawcom daje dropshipping ze Sky-Shop nie odzwierciedlają pełni szans, które daje ten model biznesowy. Warto się o tym przekonać na przykładzie ofert opublikowanych na stronie usługodawcy. Dobrym pomysłem jest sprawdzić jedną z nich w praktyce, do czego zachęca dwutygodniowy okres testowy, za który nie trzeba płacić.

Początkowy brak wydatków i niski późniejszy koszt usługi dropshippingu sprawiają, że współpraca ze Sky-Shop stanowi dobry wybór m.in. dla małych podmiotów gospodarczych. Korzyści zauważą zarówno nowopowstałe sklepy, jak i samozatrudnieni, włącznie z prowadzącymi działalność nierejestrowaną. Z outsourcingu procesu logistycznego zadowolone będą również większe przedsiębiorstwa. Szeroki zakres usług pozwoli im zaoszczędzić pieniądze na rozwój metod promocji oraz inwestycje w nowe obszary branży handlu internetowego.

Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz
Poradnia 48h

Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.