Dlaczego warto mieć terminal i akceptować płatności bezgotówkowe?

Autor: Artykuł sponsorowany

Dodano: 14 kwietnia 2023
Dokument archiwalny
Dlaczego warto mieć terminal i akceptować płatności bezgotówkowe?

Każda firma, bez względu na skalę prowadzonej działalności, powinna nadążać za trendami i rosnącymi oczekiwaniami klientów – także w kwestii różnorodnych metod płatności. Coraz bardziej popularnym sposobem opłacania transakcji i regulowania należności są płatności bezgotówkowe. Podpowiadamy więc, dlaczego warto mieć w firmie terminal płatniczy.

Polacy coraz chętniej płacą bezgotówkowo – nie tylko klasyczną kartą, lecz także telefonem czy zegarkiem. Mimo dynamicznego rozwoju obrotu bezgotówkowego w naszym kraju nadal sporo jest jednak miejsc, w których jedyną dostępną metodę płatności stanowi gotówka. Z badania przeprowadzonego przez Maison & Partners na zlecenie Fundacji Polska Bezgotówkowa wynika, że brak terminali płatniczych najbardziej doskwiera Polakom na bazarach i targowiskach (48%), w publicznych toaletach (43%), podczas imprez plenerowych (41%), w punktach krawieckich (33%) oraz zakładach szewskich (31%)*. Dlatego coraz więcej firm – nie tylko dużych, lecz także mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw, decyduje się na terminal płatniczy.

Terminal płatniczy – dlaczego warto go mieć w firmie?

Obsługa płatności bezgotówkowych niesie ze sobą wiele korzyści z punktu widzenia zarówno klientów, jak i samych przedsiębiorców. Jakie konkretnie to korzyści?

  • Szybkość i wygoda – płatność kartą w sklepie czy punkcie usługowym trwa o wiele krócej niż płatność gotówką. Nowoczesne terminale – mobilne, stacjonarne oraz PIN pady kasowe – można zintegrować ze stosowanymi w danej firmie systemami kasowymi lub kasami fiskalnymi, co eliminuje konieczność ręcznego wpisywania kwoty transakcji przez sprzedającego i ogranicza ryzyko pomyłek, a także oszczędza czas.
  • Większe bezpieczeństwo – każdy przedsiębiorca wie, jak dużym ryzykiem (np. kradzieży) obarczone jest posiadanie w firmie dużych kwot gotówki; podobnie jest także z możliwością przyjęcia sfałszowanych banknotów. Terminal płatniczy zapewnia w tej kwestii o wiele większe bezpieczeństwo – kwota transakcji trafia od razu na konto firmy, a ryzyko, że płatność kartą okaże się oszustwem, jest naprawdę znikoma.
  • Więcej lojalnych klientów – coraz więcej klientów oczekuje powszechnych akceptacji transakcji bezgotówkowych. Konsumenci, zwłaszcza z młodszych grup wiekowych, nie zawsze mają przy sobie gotówkę i nie chcą tracić czasu na szukanie bankomatu w celu jej wypłaty. Jeśli widzą, że w danym sklepie lub punkcie usługowym nie ma terminala, często po prostu rezygnują z zakupu towaru i usługi. Dlatego warto zainstalować to urządzenie – to szansa na zbudowanie wizerunku nowoczesnej firmy i lojalności klientów.
  • Dodatkowe źródła przychodów – oczywiste jest, że więcej klientów płacących bezgotówkowo to dla firmy wyższe przychody. Warto jednak pamiętać, że przedsiębiorca może również zarabiać na prowizjach od dodatkowych usług świadczonych poprzez terminal płatniczy, takich jak wypłata gotówki (cashback), doładowania telefonów czy transakcje DCC.

Darmowe terminale płatnicze dla małych firm? To możliwe!

Są przedsiębiorcy, którzy obawiają się, że mimo wszystkich korzyści, jakie niesie ze sobą posiadanie terminala płatniczego, będzie to dla nich rozwiązanie kosztowne. Nic bardziej mylnego! Do właścicieli małych i średnich firm, którzy przez ostatnie 12 miesięcy nie obsługiwali płatności bezgotówkowych, skierowany jest bowiem Program Polska Bezgotówkowa.

W ramach Programu można otrzymać terminal płatniczy i korzystać z niego bez żadnych opłat przez rok lub do momentu osiągnięcia obrotu w wysokości 100 tys. zł. Wystarczy skontaktować się z ekspertem PolCard form Fiserv – telefonicznie lub wypełnić formularz kontaktowy znajdujący się na stronie internetowej www.polcrd.pl. Ekspert wyjaśni wszystkie szczegóły, pomoże wybrać odpowiedni model urządzenia i dopełnić formalności – urządzenie trafi do firmy w ciągu dwóch dni roboczych.

Terminal płatniczy to szybkość i wygoda obsługi klientów, szansa na zbudowanie ich lojalności oraz zwiększenie przychodów. Warto go mieć w firmie – bez względu na rodzaj i skalę prowadzonej działalności.

* https://polskabezgotowkowa.pl/aktualnosci/gdzie-polakom-nadal-brakuje-platnosci-bezgotowkowych Data dostępu: 30.03.2023.

Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz