Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Tylko w wyjątkowych sytuacjach możesz anulować fakturę. Jak w praktyce to zrobić? Wyjaśnił organ podatkowy. Sprawdź.
Chodziło o przedsiębiorcę z branży budowlanej, u którego czasem zdarza się, że są sporządzone błędne faktury. Nieprawidłowości są wynikiem błędu technicznego systemu finansowo-księgowego lub pracownika i skutkują wygenerowaniem w systemie i wydrukowaniem (albo wyłącznie wygenerowaniem) faktury zawierającej błędy, np. w cenie za usługi/towary, czy też danych nabywcy.
Wątpliwości dotyczyły tego, czyspółka ma prawo w takich sytuacjach anulować faktury, które nie zostały wprowadzone do obrotu prawnego bez potrzeby wystawiania nabywcom faktur korygujących.
Jakie stanowisko zajął organ podatkowy?
Anulowanie faktury VAT powinno być traktowane w sposób wyjątkowy. Tym samym podatnik powinien dołożyć należytej staranności przy dokumentowaniu zaistniałych zdarzeń gospodarczych.
Gdy faktury zostaną omyłkowo sporządzone wskutek błędu technicznego systemu finansowo-księgowego lub pracownika, i nie zostaną wprowadzone do obrotu prawnego, przedsiębiorca będzie miał prawo do anulowania przedmiotowych faktur.
Zapamiętaj!
Polecamy inne wyjaśnienia dotyczące VAT:
Interpretacja indywidualna dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z 26 lipca 2016 r., nr IPPP3/4512-340/16-2/KP
Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.