Od czerwca br. urzędnicy będą szkolić z darmowego oprogramowania do wystawiania e-faktur. Dodatkowo w Ministerstwie Finansów trwają prace nad przygotowaniem kompendium wiedzy dotyczącego KSeF. Znajdą się w nim kluczowe zagadnienia związane z obowiązkowym e-fakturowaniem. Resort finansów przygotował nowe odpowiedzi na pytania o KSeF.
Krajowy System e-Faktur (e-faktura) to kolejny etap wdrażania innowacyjnych e-usług administracji, ułatwiających rozliczenia między firmami i zapewniających im bezpieczeństwo rozliczeń. Dzięki uzyskaniu zgody Komisji Europejskiej, po oczekiwanej akceptacji przez Radę UE (co powinno nastąpić w ciągu kilku tygodni), Ministerstwo Finansów wdroży powszechne fakturowanie elektroniczne w Polsce dając biznesowi odpowiedni czas na dostosowanie się do nowych rozwiązań.
Resort finansów zaprasza podmioty, które zajmują się rozwojem oprogramowania do fakturowania, do udziału w testach Krajowego Systemu e-Faktur. Udział w pilotażu nie wymaga oficjalnego zgłoszenia.
Zakończył się proces analizy uwag zgłoszonych w ramach uzgodnień międzyresortowych oraz konsultacji publicznych do projektu zmiany ustawy o VAT wdrażającej KSeF.
MF chce wprowadzić system teleinformatyczny, tj. Krajowy System e-faktur (KSeF). Za pośrednictwem KSef podatnicy będą wystawić ustrukturyzowane e-faktury. Czy korzystanie z systemu będzie obowiązkowe? Co z obowiązkiem archiwizowania i przechowywania faktur ustrukturyzowanych? Sprawdź, jak będą wyglądać e-faktury od października 2021 roku
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip