Składki z tytułu reklamy mają dotyczyć reklamy konwencjonalnej oraz reklamy internetowej. Dochód ze składek, zgodnie z rządowym uzasadnieniem, ma umożliwić pozyskanie dodatkowych środków, które posłużą zapobieganiu długofalowym zdrowotnym, gospodarczym i społecznym skutkom pandemii COVID-19.
Przepis ograniczający wysokość kosztów uzyskania przychodów ponoszonych przez podatnika na nabycie określonych usług niematerialnych i praw w praktyce sprawia wiele kłopotów. Resort finansów opublikował wyjaśnienia w tej sprawie.
Podatnik prowadzący jednoosobową firmę kupuje usługi reklamowe AdWords od firmy Google zarejestrowanej w Irlandii. Transakcję rejestruje jako import usług. Firma Google udostępniła na rok 2017 certyfikat swojej rezydencji podatkowej w Irlandii. Mamy umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania z Irlandią. W związku z powyższym nie trzeba uiszczać zryczałtowanego 20% podatku u źródła. Czy wobec tego trzeba składać jakieś deklaracje odnośnie takich transakcji? Suma transakcji w ciągu roku wyniesie około 2.400 zł i będzie to 12 transakcji zakupu po 200 zł.
Polska firma, która za usługi reklamowe czy pozyskiwanie personelu zapłaci firmie zagranicznej, która nie ma u nas siedziby, staje się płatnikiem podatku źródła. Do końca stycznia trzeba złożyć w urzędzie deklarację o wysokości pobranego podatku - CIT-10Z.
Deklaracja CIT-10Z jest deklaracją o wysokości pobranego przez płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych, od dochodów (przychodów) osiągniętych przez podatników niemających siedziby lub zarządu na terytorium Polski.
Płatnicy powinni wyznaczyć osoby odpowiedzialne za pobranie i wpłacanie do urzędu skarbowego zryczałtowanego CIT, do czego zobowiązują przepisy Ordynacji podatkowej.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip