Poniżej prezentujemy stanowisko dyrektora KIS określające obowiązki przedsiębiorcy w sytuacji gdy pracownik korzysta z telefonu służbowego do celów prywatnych.
Jeżeli służbowe telefony wykorzystywane są wyłącznie do celów biznesowych, to nie ma podstaw, aby stwierdzić, że w takiej sytuacji po stronie pracownika powstanie przychód – potwierdził dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach.
W przypadku udostępnienia telefonów tylko i wyłącznie do celów związanych z pracą i faktycznym wykorzystaniem tych telefonów wyłącznie do celów służbowych nie sposób uznać, iż pracownicy uzyskują przychód z tytułu nieodpłatnych świadczeń. Jest to bowiem świadczenie, realizowane w interesie pracodawcy a nie pracownika.
Przedsiębiorca refundujący swoim pracownikom wydatki z tytułu używania prywatnych telefonów przy wykonywaniu obowiązków służbowych nie musi od takiej wypłaty potrącać PIT. Ekwiwalent podlega bowiem zwolnieniu z opodatkowania.
Zgodnie z prawem bilansowym w księgach rachunkowych należy ująć wszelkie przychody i odpowiadające im koszty. A jak będzie w tym przypadku?
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip