Jeśli masz do czynienia z błędnie zbudowanymi zestawieniami, w którym dane nie mają układu listy i są pomieszane w jednej kolumnie, bardzo przydatna okaże się wówczas umiejętność podsumowania danych z co drugiego wiersza tabeli. Oczywiście tutaj także z pomocą przyjdą Ci formuły tablicowe.
Sumowanie to jedna z podstawowych operacji arytmetycznych. Nie zawsze jednak chcesz zliczyć wszystkie komórki w podanym zakresie, a tylko niektóre z nich. Sprawdź, jak w takim przypadku podstąpić.
Utworzoną w Excelu tabelę chcesz wykorzystywać jako szablon, do którego wraz z nadejściem nowego okresu można wprowadzić nowe dane. Formuły mają pozostać bez zmian i warto je pozostawić nienaruszone.
W Excelu skomplikowane obliczenia są najczęściej wykonywane za pomocą wielopiętrowych formuł, można je jednak uprościć.
Funkcja SUMA.ILOCZYNÓW mnoży i sumuje dwie lub więcej tablic, zwracając jedną liczbę z wynikiem. Natomiast mało kto wie, że za pomocą tej funkcji możemy wyliczać wartość dwóch i więcej kolumn w oparciu o kryterium. W tym przykładzie pokazujemy, jak można to zrobić.
Program z zestawieniem wyników osiągniętych w kolejnych miesiącach roku przez poszczególne punkty sprzedaży. W oddzielnym arkuszu - podsumowanie.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip