Pandemia COVID-19 spowodowała, że duża część przedsiębiorców postanowiła wysłać swoich pracowników do świadczenia pracy zdalnej w domach. W związku z tym u wielu z nich ma wątpliwości, jak to wpływa na realizację obowiązków podatkowych, zarówno po stronie tych podmiotów, jak i zatrudnionych przez nich osób.
Nowa tarcza antykryzysowa modyfikuje zasady wykonywania pracy zdalnej. Przepisy przewidują m.in. możliwość cofnięcia polecenia wykonywania pracy zdalnej w każdym czasie, a pracodawca będzie mógł wydać polecenie ewidencjonowania wykonywanych przez pracownika czynności. Nowelizacja umożliwia ponadto jednostronne zakończenie przed czasem umów o zakazie konkurencji.
Pracodawca w wyjątkowych sytuacjach może zezwolić pracownikom na korzystanie w pracy zdalnej z dokumentacji papierowej zawierającej dane osobowe. Wiąże się to jednak z większym ryzykiem naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych oraz związaną z nim koniecznością ich odpowiedniego zabezpieczenia. Poznaj wskazówki Urzędu Ochrony Danych Osobowych w tej kwestii.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip