W sytuacji gdy zamówione przez spółkę usługi reklamowe w rzeczywistości nie zostały wykonane, to nie ma ona prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z tych faktur – orzekł WSA w Rzeszowie.
Sprawa dotyczyła przedsiębiorcy, który prowadził trzy restauracje na podstawie umów franchisowych. Umowy zawierały postanowienia odnośnie prowadzenia kampanii reklamowych, na podstawie których franczyzobiorca miał obowiązek wpłacać minimum 4,5% wartości sprzedaży brutto do wykorzystania w krajowej działalności reklamowej i promocyjnej. Spółka musiała też prowadzić własną działalność promocyjno-reklamową o wartości minimum 1% rocznej sprzedaży restauracji brutto.
Kontrola skarbowa ujawniła, że spółka zaewidencjonowała 20 faktur VAT wystawionych przez klub rajdowy za usługi reklamowe. Organy zakwestionowały jednak prawo do odliczenia podatku należnego z kilku faktur.
Gdy odział zagranicznej spółki kupuje towary i usługi na rzecz centrali, to przysługuje mu odliczenie podatku od towarów i usług. Istotne jest jednak, aby zagraniczny przedsiębiorca wykonywał czynności opodatkowane.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip