Na podstawie nowej Ordynacji podatkowej, które mają obowiązywać od 2021 roku, przesyłanie pism dla podatnika czynnego VAT oraz przedsiębiorcy (z wyłączeniem mikroprzedsiębiorcy) odbywać się będzie za pomocą środków komunikacji elektronicznej na adres elektroniczny. W postaci papierowej pisma będą doręczane tylko w siedzibie organu podatkowego lub miejscu prowadzenia kontroli.
Czy zgodnie w przepisami nowej Ordynacji podatkowej, która zacznie obowiązywać od 2021 roku, każda spółka z o.o. będzie musiała udostępnić adres e-mailowy urzędowi skarbowemu? Sprawdźmy.
Przeczytaj tekst poznaj najnowszy wyrok Europejskiego Trybunału Praw Człowieka i komentarz eksperta.
Przedsiębiorcy/podatnicy mogą korespondować z urzędem skarbowym w formie elektronicznej. Warunkiem otrzymywania pism w tej formie jest złożenie wniosku o taki sposób komunikacji lub wyrażenie na nią przez podatnika zgody.
Zmiana ta jest wynikiem nowelizacji Ordynacji podatkowej (dalej: op) w zakresie wykonywania obowiązków oraz korzystania z uprawnień w kontaktach z urzędami skarbowymi. Możliwości internetowego przesyłania podatnikom przez pracowników skarbówki decyzji, postanowień, interpretacji oraz wzywania do złożenia wyjaśnień lub zeznań, przyczynia się do oszczędności czasu oraz upraszcza kontakt z fiskusem. Jeśli podatnik zgadza się na komunikację elektroniczną, to sam również może już w ten sam sposób składać wyjaśnienia, przesyłać żądania, odwołania, zażalenia, ponaglenia i wnioski.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip