Ministerstwo Finansów przygotowało projekt nowego rozporządzenia dotyczącego wzorów dokumentów stosowanych w egzekucji należności pieniężnych, w tym także podatkowych. Oprócz dostosowania dotychczasowych formularzy do zmian przepisów w zakresie prowadzenia egzekucji w administracji, projekt zakłada również nowe wzory w tym zakresie.
Tworząc w firmie systemy, dzięki którym może ona obniżyć zobowiązania podatkowe uważaj na obowiązujące przepisy. Jeżeli po kontroli skarbowej okaże się, że Twoje rozliczenia są zaniżone zostaniesz nie tylko zwolniony z pracy, ale będziesz musiał oddać firmie to, co powinna była zapłacić fiskusowi, nawet jeżeli dzięki Tobie odniosła korzyści w postaci zysków z ulokowanych lub inwestowanych środków „zaoszczędzonych”, w sposób sprzeczny z prawem, na podatkach.
Minister Finansów przedstawił pakiet działań podatkowych planowanych na lata 2014-2017. Mają one w założeniu zwiększyć przestrzeganie przepisów podatkowych przez podatników oraz poprawić efektywności administracji podatkowej i kontroli skarbowej.
Usprawnienie procesu egzekucji należności podatkowych ma za zadanie zwiększenie nacisku na właściwy dobór środków egzekucyjnych przy zapewnieniu efektywności prowadzonych egzekucji, z jednoczesnym ukierunkowaniem na zmaksymalizowanie dobrowolności regulowania zobowiązań podatkowych. Egzekucji administracyjnej w przeważającej większości podlegają należności publicznoprawne, stanowiące dochód budżetu państwa lub jednostek samorządu terytorialnego. Skuteczność egzekucji administracyjnej przekłada się, więc na zwiększenie wpływów do budżetu państwa.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip