Pytanie:
Jesteśmy jednostką budżetową niemającą osobowości prawnej, podległą pod Urząd Marszałkowski. Wykonujemy zadania zlecone z zakresu administracji rządowej. Od 1 stycznia 2017 r. zostaliśmy objęci centralizacją rozliczeń VAT. Mamy wątpliwości czy ta ustawa nie wpływa na działalność, jaką prowadzimy w związku z posiadaniem małej elektrowni wodnej. Od 2 lat posiadamy zaświadczenie o wpisie do rejestru wytwórców energii w małej instalacji. W nazwie wytwórcy wpisana jest nazwa jednostki oraz NIP, którym się posługujemy. Do końca 2016 roku w fakturach ze sprzedaży energii oraz sprzedaży praw majątkowych widniały dane naszej jednostki, natomiast po centralizacji rozliczeń podatku VAT musimy posługiwać się danymi Urzędu Marszałkowskiego. Czy po zmianach przepisów powinniśmy zawiesić naszą działalność produkcyjną? Czy jako jednostka budżetowa możemy nadal dokonywać transakcji zbycia towarów giełdowych za pośrednictwem Domu Maklerskiego oraz posiadać i korzystać z rachunku towarów giełdowych? Czy świadectwa pochodzenia energii są prawami zbywalnymi i możliwe jest przepisanie ich na Urząd Marszałkowski, który de facto nie jest wytwórcą energii, a jedynie jego nazwa powinna widnieć na fakturach sprzedaży? Bardzo proszę o pomoc.
Pozostało jeszcze 66% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Tomasz Krywan
Tomasz Krywan - ekspert Portalu FK i doradca podatkowy, specjalista od podatku VAT. Stały współpracownik największych redakcji podatkowych w Polsce - w ciągu ostatnich lat na łamach publikacji podatkowych opracował kilkanaście tysięcy odpowiedzi na pytania podatników oraz kilkaset artykułów i komentarzy. Autor komentarza do ustawy o VAT.