Jak rozliczyć umowę zlecenia z pracownikiem przebywającym za granicą

Magdalena Z Skalska

Autor: Magdalena Z Skalska

Dodano: 1 czerwca 2021
Pytanie: Polska firma ma zatrudnić na podstawie umowy zlecenia obywatela polskiego, który na stałe mieszka i wykonuje pracę zarobkową na terenie Szwajcarii w innej firmie - posiada certyfikat podatkowy z tego kraju i tam się rozlicza. Do rozpatrzenia mamy dwie sytuacje: 1. Wykonuje pracę na podstawie umowy zlecenia dla polskiej firmy zdalnie będąc w Szwajcarii 2. Wykonuje pracę na podstawie umowy zlecenia dla polskiej firmy zarówno zdalnie z Szwajcarii, jak również będąc okresowo w Polsce. Jak rozliczyć taką umowę? Czy zgłosić zleceniobiorcę do ZUS? Czy naliczyć podatek i jaki - ryczałtowy, czy na zasadach ogólnych? Czy przedstawione dwie sytuacje wpływają na sposób rozliczenia tej umowy, czyli czy miejsce wykonywania zlecenia ma wpływ na rozliczenie tej umowy?

Pozostało jeszcze 89% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad z zakresu podatków dochodowych, VAT, rachunkowości, ZUS oraz prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatorów, wzorów dokumentów, formularzy, szkoleń i porad wideo

Jeśli posiadasz konto - zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Nie pamiętam hasła »
Jeśli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
PayU » 49.90 zł netto (61.38 zł brutto)
Magdalena Z Skalska

Autor: Magdalena Z Skalska

Specjalista z zakresu kadr, płac i ubezpieczeń społecznych, autorka książek i licznych publikacji w tej dziedzinie. Współpracuje z różnymi branżowymi serwisami i czasopismami. Prowadzi szkolenia organizowane przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz