Faktoring to jedno z dostępnych dla przedsiębiorców źródeł finansowania biznesu. Chociaż usługa nie cieszy się tak dużą popularnością jak pożyczki czy kredyty, nie należy o niej zapominać. Faktoring pozwala bowiem niezwykle skutecznie wspierać przedsiębiorców w walce o utrzymanie bieżącej płynności finansowej. Jak w praktyce wygląda sprzedaż faktur firmom faktoringowym? Z jakimi kosztami wiąże się taka usługa?
Ostatnimi czasy lwia część przedsiębiorców decyduje się wydłużać kontrahentom terminy płatności. Często kończy się to oczekiwaniem na zapłatę aż do 120 dni. Może to być powodem powstania zatorów płatniczych. Na pomoc przychodzi faktoring.
Z faktoringu mogą korzystać przedsiębiorstwa reprezentujące wszystkie gałęzie gospodarki, aczkolwiek najczęściej stosują go firmy z sektorów: meblowego, farmaceutycznego, tekstylnego, spożywczego oraz branży komputerowej. Przed podjęciem decyzji o skorzystaniu z tego instrumentu finansowania warto sprawdzić, jakie ma on nie tylko zalety, ale i wady.
Faktoring to jedna z najszybciej rozwijających się usług finansowych, które wspierają przedsiębiorstwa. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ przedsiębiorstwa - Mikro, MŚP, ale też i duże firmy – nie mają czasu na zapoznanie się ze wszystkimi możliwościami, jakie oferuje im rynek finansowy, a faktoring to usługa, która pozwala przedsiębiorcom poprawić płynność finansową oraz zwiększyć obroty.
Z faktoringu mogą korzystać przedsiębiorstwa reprezentujące wszystkie branże, aczkolwiek najczęściej stosują go firmy z sektorów: meblowego, farmaceutycznego, tekstylnego, spożywczego oraz branży komputerowej. Przed podjęciem decyzji o skorzystaniu z tego instrumentu finansowania warto sprawdzić, jakie ma on nie tylko zalety, ale i wady.
Faktoring międzynarodowy jest nie tylko instrumentem finansującym transakcje handlowe z zagranicą, ale i minimalizującym zagrożenia związane z obrotem międzynarodowym. Sprawdź, jakie korzyści może on przynieść Twojej firmie.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip