Z kontroli i monitoringu rynku przeprowadzonych przez Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wynika, że sprzedawcy często popełniają błędy przy oznaczaniu obniżek. Dlatego wspomniana instytucja opublikowała wyjaśnienia, jak firmy powinny informować o promocjach zgodnie z nowymi przepisami.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na jedną z firm z Poznania karę w wysokości 40 tys. zł za handel nieprawdziwymi recenzjami w Internecie. Umieszczane przez przedsiębiorcę opinie wprowadzały konsumentów w błąd co do reputacji firm oraz oferowanych przez nie produktów i usług. Zarzuty za podobne praktyki postawiono również firmie z Rzeszowa. Przedsiębiorcy grozi kara do 10% obrotu.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) sprawdza, jak rynek dostosował się do nowych przepisów wynikających z implementacji dyrektywy Omnibus. W pierwszej kolejności dotyczy to informowania o obniżkach cen.
1 stycznia br. w życie weszły w życie przepisy, które istotnie wpłynęły na zwiększenie ochrony konsumentów, zaś na sprzedawców nałożyły dodatkowe obowiązki. Zmiany dotyczą nie tylko przedsiębiorców sprzedających towary i usługi przez Internet, ale również sklepy stacjonarne. Są one efektem m.in. implementacji do polskiego porządku prawnego unijnej dyrektywy Omnibus.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Jaki był cel wprowadzenia unijnej dyrektywy Omnibus
Na czym polegają obowiązki informacyjne związane z obniżkami cen na podstawie dyrektyw omnibus;
Jakie kary grożą przedsiębiorcom za brak informacji o cenach;
Na co zwrócić uwagę publikując opinie o własnych produktach w sieci;
Dlaczego ważna jest informacja o statusie sprzedawcy online.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip