Czy VAT z dotacji urzędu pracy można zaliczyć w koszty

Krzysztof Klimek

Autor: Krzysztof Klimek

Dodano: 1 grudnia 2022
Pytanie: Prowadzący działalność (KPiR) w listopadzie otrzymał dotację na doposażenie miejsca pracy (dotacja 18.000 zł). Poniesione koszty dotyczące otrzymanej dotacji wynosiły też 18.000 zł brutto. Jak prawidłowo zaksięgować w KPiR przychód i koszty uwzględniając złożone oświadczenie do Urzędu Pracy o rezygnacji z odliczenia podatku VAT? Czy można zaksięgowąć zarówno dotację w kwocie netto i koszty netto albo czy można zaksięgować dotację brutto i nie odliczony VAT zaliczyć w koszty?

Pozostało jeszcze 78% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad z zakresu podatków dochodowych, VAT, rachunkowości, ZUS oraz prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatorów, wzorów dokumentów, formularzy, szkoleń i porad wideo

Jeśli posiadasz konto - zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Nie pamiętam hasła »
Jeśli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
PayU » 49.90 zł netto (61.38 zł brutto)
Krzysztof Klimek

Autor: Krzysztof Klimek

Prawnik specjalizujący się w podatkach dochodowych, wieloletni pracownik administracji celnej i skarbowej, gdzie zajmował się egzekucją, postępowaniami karnoskarbowymi, ulgami i odpowiedzialnością podatkową. Obecnie współpracownik wielu znanych wydawnictw.
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz