Pytanie:
Spółdzielnia wynajmuje lokale użytkowe, w związku z czym od 1.07.2013 sporządzono dla nich aneksy do umów o następującej treści: „wywóz odpadów komunalnych zapewnia Gmina Miasta, dzierżawca będzie ponosił koszty za wywóz odpadów komunalnych zgodnie z aktualnie obowiązującą uchwałą Rady Miasta w sprawie ustalenia stawki za opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Opłaty, o których mowa uiszczane będą za pośrednictwem Wydzierżawiającego”. Czy dla wywozu odpadów należy wystawiać fakturę z 23% stawką VAT (tak spółdzielnia wystawia za wodę, ponieważ traktuje to jako część składową usługi najmu)?
Pozostało jeszcze 80% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad z zakresu podatków dochodowych, VAT, rachunkowości, ZUS oraz prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatorów, wzorów dokumentów, formularzy, szkoleń i porad wideo
Jeśli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
PayU » 49.90 zł netto (61.38 zł brutto)
Autor: Marian Szałucki
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, doradca podatkowy od 1997 r. Usługowo prawem podatkowym zajmuje się od 1992 r., prowadząc od tego roku biuro rachunkowe, w którym aktualnie obsługiwanych jest kilkadziesiąt firm. Kancelaria doradcy podatkowego prowadzona jest od początku obowiązywania ustawy o doradztwie podatkowym, czyli od roku 1997. W latach 2000 - 2004 wykładowca na kursach prowadzonych przez Gdańską Akademię Kształcenia Zawodowego.