Czy wydatki – dotyczące zakupu wieńców, kwiatów czy kondolencji umieszczanych w prasie lub innych mediach, ponoszone w związku ze śmiercią pracownika lub członka jego najbliżej rodziny – można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o CIT?
Przedsiębiorca kupuje do firmy: pieczywo, wędliny, słodycze, owoce i warzywa. Czy może zaliczyć takie wydatki do kosztów uzyskania przychodów? Ostatnio w tej sprawie wypowiedział się dyrektor KIS. Poznaj jego stanowisko.
Spotkania z kontrahentami w restauracji to obecnie standard. Jednak wciąż jest wiele wątpliwości, czy wydatki poniesione na obiad z partnerem biznesowym można zaliczyć bez obaw do kosztów podatkowych. W tej sprawie wypowiedział się ostatnio dyrektor KIS.
Czy wydatki poniesione na zakup kosmetyków i ubrań dla pracowników, którzy za pomocą video kontaktują się z klientami, można zaliczyć do kosztów podatkowych? Poznaj stanowisko organu podatkowego, aby bezbłędnie rozliczyć poniesione sumy.
Czy drobne wydatki na artykuły spożywcze kupowane, aby częstować kontrahentów mogą być zaliczane w koszty uzyskania przychodów i czy można odliczyć VAT od takich wydatków? Poznaj odpowiedź eksperta.
O koszty reprezentacji i reklamy zapytaliśmy Samira Kayyali, doradcę podatkowego. Ekspert wyjaśnia m.in. jak rozliczyć wydatki na kolacje służbowe i jakie jest aktualne stanowisko organów podatkowych.
Wydatki na reklamę przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów podatkowych. Trzeba jednak pamiętać, aby były prawidłowo udokumentowane.Tych na reprezentację już nie.
Trzeba pamiętać, że to, co dla podatnika jest reklamą, nie musi nią być dla fiskusa, który dany wydatek może uznać za reprezentację i wyłączyć z kosztów podatkowych. Źródłem powstałych rozbieżności jest przede wszystkim brak ustawowej definicji zarówno reklamy, jak i reprezentacji, co pozwala na tworzenie własnych definicji przez sądy administracyjne oraz organy podatkowe.
Wydatki ponoszone przez lekarza na usługi gastronomiczne podczas spotkań, na których omawiane są sprawy związane z monitorowaniem badań klinicznych, będą stanowiły koszty uzyskania przychodu.
Wydatki poniesione przez podatnika na usługi gastronomiczne mają na celu uzyskiwanie (zwiększenie) przez podatnika przychodów z prowadzonej działalności gospodarczej – uznał organ podatkowy.
Wszelkie usługi i artykuły, wiążące się z reprezentowaniem podatnika lub prowadzonego przez niego przedsiębiorstwa, nie mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów. Nie ma przy tym znaczenia to, czy dawny towar był wykorzystywany w siedzibie firmy, czy też poza nią.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip