Wśród licznych zmian w Polskim Ładzie projekt zawiera zmiany dotyczące certyfikatów rezydencji. Upewnij się, czy polscy płatnicy, wypłacający należności osobom zagranicznym w celu zastosowania niższej stawki podatku u źródła, będą posługiwać się kopią certyfikatu rezydencji.
Certyfikat rezydencji to zaświadczenie o miejscu siedziby dla celów podatkowych wydane przez właściwy organ administracji podatkowej państwa miejsca siedziby podatnika.
Ustawa o CIT w obecnym kształcie stanowi, że osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne będące przedsiębiorcami, które dokonują wypłat niektórych należności, do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym obowiązującym u wypłacającego te należności łącznie kwoty 2 mln zł na rzecz tego samego podatnika, są obowiązane jako płatnicy pobierać w dniu dokonania wypłaty zryczałtowany podatek dochodowy od tych wypłat.
Zasada ta ma zastosowanie do wypłaty należności podmiotom zagranicznym z tytułu m.in.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Na postawie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania polskie firmy mogą obniżyć podatek u źródła w Polsce od płatności z tytułu dywidend, odsetek i należności licencyjnych na rzecz nierezydentów. Jednak, aby było to możliwe, konieczne jest m.in. posiadanie certyfikatu rezydencji podatkowej. W praktyce sporo jest wątpliwości, jaką formę powinien mieć certyfikat rezydencji. Ostatnio w tej sprawie wypowiedziała się skarbówka. Poznaj stanowisko.
Po przeczytaniu tekstu będziesz wiedzieć:
- czym jest certyfikat rezydencji;
- jaką musi mieć formę certyfikat rezydencji;
- czy skarbówka dopuszcza możliwość stosowania kopii certyfikatów rezydencji podatkowej.
Zastosowanie preferencyjnej stawki podatku u źródła wynikającej z umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania jest możliwe w przypadku posiadania przez płatnika certyfikatu rezydencji. A co jeżeli przez pandemię pojawiły się kłopoty z uzyskaniem certyfikatu rezydencji za 2020 rok? Sprawdźmy.
Zazwyczaj certyfikaty rezydencji są wydawane na określony czas. Czasami jednak brak w nich terminu ważności. Do tej pory nie było jasne, jak długo pozostają one aktualne. Takich niejasności nie będzie już po Nowym Roku.
Certyfikat rezydencji to dokument wydawany przez właściwy organ administracyjny, który potwierdza miejsce zamieszkania lub siedzibę danej jednostki. Jego przedstawienie może okazać się konieczne w celu udowodnienia, że podatnik mieszka lub prowadzi działalność gospodarczą za granicą i nie podlega polskiemu opodatkowaniu, bądź też że korzysta z określonych ulg.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip