Co do zasady, budżet stanowi plan finansowy do realizacji przez firmę na kolejny rok. Sprawdź, jak go stworzyć.
27 sierpnia 2019 r. rząd przyjął projekt ustawy budżetowej na rok 2020. Zakłada on, że w przyszłym roku wydatki budżetu państwa zostaną zrównoważone wpływami i wyniosą 429,5 mld zł. Oznacza to, że budżet na 2020 r. ma być pierwszym budżetem bez deficytu od 1990 r.
Powiat może finansować remont przydrożnego krzyża. Może to zrobić w ramach realizacji zadania własnego, jakim jest utrzymanie powiatowych obiektów.
Zbiorczych miesięcznych sprawozdań Rb-27S i Rb-28S za styczeń, listopad i grudzień, w których stwierdzono nieprawidłowości, nie będziesz już przekazywać do regionalnych izb obrachunkowych ani do Ministerstwa Finansów. Takie zmiany obowiązują od tego roku. Sprawdź, co jeszcze musisz wiedzieć o nowych zasadach sporządzania korekt sprawozdań.
Proces budżetowania corocznie stawia przed działem kontrolingu lub księgowości wyzwania polegające na zebraniu danych liczbowych od menedżerów odpowiedzialnych za działalność operacyjną oraz stworzenie optymalnego budżetu, tzn. takiego, który będzie możliwy do zrealizowania w zakładanym wolumenie, jak również interwale czasowym. Z tego artykułu dowiesz się: kto jest odpowiedzialny za proces budżetowania, z jakich elementów powinien składać się budżet, jak prawidłowo przeprowadzić kalkulację kosztów nowego produktu, na jaki okres najlepiej sporządzić budżet.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip