Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Płatnicy mają obowiązek wpisywać prawidłowy numer PESEL/NIP podatnika w przesyłanych do urzędów skarbowych formularzach PIT-11 i PIT-40A/11A za 2022 rok. Dokumenty należy wysyłać drogą elektroniczną na aktualnych wersjach formularzy.
Ministerstwo Finansów przypomniało płatnikom o obowiązku wpisywania prawidłowego numeru PESEL/NIP osoby, dla której wysyłają informację (podatnika). Należy pamiętać o tym, że wpisanie prawidłowego numeru PESEL/NIP pracownika w informacji o jego przychodach jest obowiązkiem płatnika wynikającym z ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników.
Nieprawidłowe numery PESEL/NIP wpisywane przez płatników utrudniają, a często uniemożliwiają podatnikowi rozliczenie się z podatku za 2022 r. w usłudze Twój e-PIT.
Prawidłowy numer PESEL/NIP w informacjach przekazywanych do urzędu skarbowego pozwala na jednoznaczną identyfikację podatnika. Umożliwia to:
Dokumenty należy wysyłać drogą elektroniczną w aktualnej wersji formularza: PIT-11 w wersji 29 a PIT-40A/11A w wersji 21. Zapewniają one wygenerowanie zeznań w usłudze Twój e-PIT zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Informacje PIT-11 i PIT-40A/11A można przygotować na formularzu dostępnym na stronie podatki.gov.pl w zakładce „Formularze elektroniczne dla płatników”. Oznaczenie wersji znajduje się w prawym dolnym rogu każdego formularza.
Sprawdź też:
Zwolnienie pracownika – do kiedy złożyć PIT-4R i PIT-11
Emeryt zatrudniony na umowę o pracę, bez ulgi dla seniorów a PIT-11
PIT-2 w 2023 roku: MF wydało objaśnienia, jak obliczać zaliczki
Zmiany w PIT 2023. Przegląd najważniejszych zmian – praktyczne zestawienie
Źródło:
www.podatki.gov.pl
Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.