Zasady dotyczące wymaganej zawartości certyfikatów w podpisie kwalifikowanym

Dodano: 11 lipca 2022
Zasady dotyczące wymaganej zawartości certyfikatów w podpisie kwalifikowanym

Resort finansów wydał komunikat, w którym przypomniał zasady dotyczące wymaganej zawartości certyfikatów w podpisie kwalifikowanym dla dokumentów elektronicznych w formacie XML składanych na produkcyjne Bramki usług MF (eDeklaracje, UBD, KMdOR, JPK_VAT).

Z komunikatu wynika, że w certyfikacie osoby podpisującej dokument elektroniczny wymaganym atrybutem jest numer NIP lub PESEL. Pozwala to na automatyczną weryfikację wymaganych pełnomocnictw (UPL-1 - Pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej ) złożonych przez podmioty (podatnik, płatnik, inkasent lub podmiot zagraniczny) ustanawiające pełnomocnika, upoważnionego do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

MF prosi o zwrócenie uwagi aby odnawiane/nowe certyfikaty wydawane przez centra certyfikacji dla podatników i pełnomocników, składających dokumenty elektroniczne do systemów KAS/MF, zawierały takie obligatoryjne atrybuty.

Źródło:

www.podatki.gov.pl

Słowa kluczowe:
certyfikatJPK_VATPESEL
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz