Wydatków poniesionych na ubrania firmowe, które nie pełnią funkcji reklamowej, nie można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu, ponieważ nie mają wpływu na zwiększenie sprzedaży, a w rezultacie na zwiększenie przychodu.
Spółka, z siedzibą w Polsce, wchodzi w skład międzynarodowej grupy zajmującej się sprzedażą odzieży. Swoje sklepy ma zlokalizowane w galeriach handlowych. Firma zamierza przekazać pracownikom ubrania z aktualnej kolekcji. Stroje te nie różnią się od tych sprzedawanych dla klientów. Nie zawierają charakterystycznych cech typu: naszywki, odmienny kolor, napisy reklamowe, itp. Są jednak oznaczone logo przedsiębiorstwa umieszczonym na metce produktu. Spółka chciała wiedzieć, czy ma prawo zaliczyć wartość wydatków poniesionych na zakup strojów służbowych do kosztów uzyskania przychodu.
Ustawa deregulacyjna przewiduje m.in. zmiany w zakresie korygowania przychodów oraz kosztów ich uzyskania przez podatników nieterminowo regulujących należności. Podatnicy, którzy w terminie płatności nie wywiążą się ze swych zobowiązań finansowych wobec sprzedawców, będą zobowiązani do zmniejszenia kosztów o kwotę zobowiązań w okresie rozliczeniowym (miesiącu, kwartale), w którym upływa termin płatności. W przypadku gdy zmniejszenie nie będzie możliwe (w całości lub w części) z uwagi na wysokość poniesionych kosztów w tym okresie, wówczas podatnik będzie zobowiązany do zwiększania przychodów.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip