Wydatków, które nie stanowiły niezbędnego warunku przeprowadzenia spotkań biznesowych oraz przekazania stosownych informacji na temat oferty spółki, nie można zaliczy do kosztów podatkowych. Co innego jeśli chodzi o koszty związane z gadżetami reklamowymi, czy też wynajmem sali konferencyjnej.
Sprawa dotyczyła spółki, która wraz z innymi firmami zorganizowała targi. Celem tego przedsięwzięcia było zaprezentowanie każdej ze spółek organizujących mini targi, produktów oraz oferty dla klientów (produkcja szkła, opakowań plastikowych oraz usług zdobienia szkła i plastiku).
Program obejmował m.in.poczęstunek, kolację w restauracji, w ramach której została zorganizowana na zakończenie targów prezentacja informacji o spółkach organizujących konferencję oraz ich produktach, a także podsumowanie targów. Dodatkowo spółka poniosła też koszty związane z gadżetami reklamowymi (ulotki, banery, zaproszenia, itp.), przejazdy autokarami (m.in. transfer uczestników z/do lotniska oraz pomiędzy zakładami organizatorów mini targów), wynajem sali konferencyjnej, oprawę muzyczną.
Wątpliwości dotyczyły tego, czyfirmama prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wszystkie wydatki poniesione na organizację mini targów.
Organy podatkowe zmieniły ostatnio zdanie w sprawie zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na alkohol podawany podczas służbowego lunchu. Sprawdź komentarz eksperta.
Podatnicy powinni pamiętać, że uzyskanie interpretacji potwierdzającej prawo do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu wydatków na napoje alkoholowe spożywane zwyczajowo podczas spotkań biznesowych z kontrahentami nie wyklucza ryzyka szczegółowej weryfikacji dowodów zgromadzonych przez podatnika na okoliczność poniesienia tych wydatków trakcie postępowania podatkowego – wyjaśnia Agata Wojtowicz, ekspert w zespole ds. VAT w KPMG w Polsce.
Czynsz inicjalny zaliczany jest do tzw. pośrednich kosztów uzyskania przychodów, których nie można przyporządkować do określonego przychodu.
W lutym i marcu 2014 roku podatnik zawarł pięć umów leasingowych z różnymi leasingodawcami, na podstawie których przyjął do używania samochody osobowe i ciężarowe. Na podstawie każdej z tych umów zapłacono jednorazowo czynsz inicjalny (opłatę wstępną). Opłata wstępna jest uznawana w tych umowach za pierwszą ratę leasingową. Wszystkie umowy leasingowe zawarte są na trzy lata kalendarzowe.
Wątpliwości dotyczyły tego, czy opłaty wstępne od umów leasingowych zapłacone jednorazowo w 2014 roku można zaliczyć w całości do kosztów podatkowych tego roku.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip