Wśród licznych zmian w Polskim Ładzie projekt zawiera zmiany dotyczące certyfikatów rezydencji. Upewnij się, czy polscy płatnicy, wypłacający należności osobom zagranicznym w celu zastosowania niższej stawki podatku u źródła, będą posługiwać się kopią certyfikatu rezydencji.
Certyfikat rezydencji to zaświadczenie o miejscu siedziby dla celów podatkowych wydane przez właściwy organ administracji podatkowej państwa miejsca siedziby podatnika.
Ustawa o CIT w obecnym kształcie stanowi, że osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne będące przedsiębiorcami, które dokonują wypłat niektórych należności, do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym obowiązującym u wypłacającego te należności łącznie kwoty 2 mln zł na rzecz tego samego podatnika, są obowiązane jako płatnicy pobierać w dniu dokonania wypłaty zryczałtowany podatek dochodowy od tych wypłat.
Zasada ta ma zastosowanie do wypłaty należności podmiotom zagranicznym z tytułu m.in.
Po przeczytaniu tekstu dowiesz się:
Na postawie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania polskie firmy mogą obniżyć podatek u źródła w Polsce od płatności z tytułu dywidend, odsetek i należności licencyjnych na rzecz nierezydentów. Jednak, aby było to możliwe, konieczne jest m.in. posiadanie certyfikatu rezydencji podatkowej. W praktyce sporo jest wątpliwości, jaką formę powinien mieć certyfikat rezydencji. Ostatnio w tej sprawie wypowiedziała się skarbówka. Poznaj stanowisko.
Po przeczytaniu tekstu będziesz wiedzieć:
- czym jest certyfikat rezydencji;
- jaką musi mieć formę certyfikat rezydencji;
- czy skarbówka dopuszcza możliwość stosowania kopii certyfikatów rezydencji podatkowej.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip