Gmina kupiła wozy strażackie? Zobacz, jakie warunki muszą być spełnione, aby odliczyć VAT?
Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia VAT jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.
Gmina, złożyła wniosek o dofinansowanie zakupu wozu strażackiego do Urzędu Marszałkowskiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego x na lata 2014–2020. Gmina jest zarejestrowanym podatnikiem VAT w związku z zawieranymi umowami cywilnoprawnymi z wyłączeniem czynności, kiedy realizuje zadania własne.
Jednym z jej zadań własnych jest porządek publiczny, bezpieczeństwo obywateli oraz ochrona przeciwpożarowa i przeciwpowodziowa.
Wątpliwości dotyczyły tego, czy gmina może odliczyć VAT od zakupu wozu strażackiego.
Izba skarbowa wyjaśniła, że nie można obniżyć kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych.
Skutki podatkowe dla gminy
Jeżeli zakup wozów strażackich w związku z realizacją projektu nie ma związku ze sprzedażą opodatkowaną, to gminie nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących zakup tych pojazdów.
Pamiętaj o zmianach w VAT ważnych dla sektora publicznego:
Interpretacja indywidualna dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy z 13 maja 2016 r.
nr ITPP1/4512-224/16/JP
Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.