Załóżmy, że masz zadanie zbadania rentowności potencjalnego kontrahenta Twojej firmy - dostępne są jedynie sprawozdania finansowe tej firmy oraz jej konkurentów. Czy wiesz, jak poradzić sobie bezbłędnie z tym zadaniem? Na co zwrócić największą uwagę? Jak porównać badane firmy i w jaki sposób wyciągać odpowiednie wnioski? Jak odnieść uzyskane wyniki do poziomu rentowności firm produkcyjnych, handlowych czy usługowych? O tym przeczytasz w tym artykule, a także poznasz odpowiedź na poniższe kwestie:
Sprawdź Analizę Wskaźnikową - to gotowe do wyliczenia kluczowe dla firmy wskaźniki płynności, rentowności, aktywności finansowej, zadłużenia, wydajności oraz wystarczalności gotówkowej.
Wskaźnik marży brutto [RMB] mierzy rentowność produktową podstawowej działalności operacyjnej firmy
Wskaźnik ten przedstawia wartość wypłacanej dywidendy na jedną akcję.
Wskaźnik ten stanowi relację zysku netto danego okresu do liczby akcji zwykłych wyemitowanych przez firmę.
W dobie kryzysu finansowego, z jakim gospodarka światowa obecnie ma do czynienia, kwestia bezbłędnej analizy zadłużenia podmiotów gospodarczych jest niezwykle istotna. Przed Tobą również może pojawić się perspektywa zbadania zadłużenia Twojej firmy czy kontrahenta - i odpowiedzi na pytanie, czy taki, a nie inny jego poziom jest bezpieczny, a z drugiej strony zapewnia efektywne pomnażanie majątku właścicieli. Z tego artykułu dowiesz się również m.in.:
Sprawdź, jakie wskaźniki zostały ogłoszone przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.
Rentowność jest jednym z istotniejszych kryteriów finansowej oceny firmy. Jeśli nabędziesz umiejętność bezbłędnego mierzenia i badania rentowności, analizowania wpływających na nią czynników oraz interpretowania rezultatów przeprowadzonej analizy, z pewnością przyczynisz się do sprawnego systemu zarządzania Twoją firmą Jeżeli chcesz uzyskać bardziej precyzyjny obraz Twojej firmy, konstrukcje niektórych wskaźników rentowności powinieneś nieco zmodyfikować. Jak prawidłowo to zrobić - przeczytasz w tym haśle. Poza tym dowiesz się również z niego:
Wskaźniki finansowe pozwalają Ci uzyskać pełny obraz tego, co dzieje się w firmie. Porównując ich wielkość w czasie i na tle innych przedsiębiorstw, masz możliwość nie tylko oceny, ale również kierowania sytuacją finansową Twojej firmy. W tym haśle prezentujemy 46 najważniejszych wskaźników i ich interpretację. Dzięki nim Twoje decyzje będą zawsze trafne!
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip