Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Można zaniechać zamieszczania na dowodzie danych, dotyczących wymienionych art. 21 ust .1 uor, czy zawsze? I jak postąpić w opisanej sytuacji?
W przypadku faktury powinna być na niej zawsze dekretacja.
Odpowiedź na Państwa pytanie zawiera art. 21 ust .1 uor, w którym stwierdza się, że dowód księgowy powinien zawierać, między innymi, stwierdzenie sprawdzenia i zakwalifikowania dowodu do ujęcia w księgach rachunkowych przez wskazanie miesiąca oraz sposoby ujęcia dowodu w księgach rachunkowych (dekretacja), podpis osoby odpowiedzialnej za te wskazania.
Można zaniechać zamieszczania na dowodzie danych, dotyczących zacytowanego przepisu, jeżeli wynika to z odrębnych przepisów lub techniki dokumentowania zapisów księgowych (art. 21 ust. 1a). Należy podkreślić, że w przypadku faktury powinna być na niej zawsze dekretacja.
Sposób dekretacji może być prowadzony w formie „specjalnej pieczątki” i to będzie wystarczające sposób określający ujęcia faktury w księgach rachunkowych.
13 lipca 2012 r.
Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.