Pytanie:
Klient, którego rozliczam (jednoosobowa działalność gospodarcza) zatrudnił na podstawie umowy o pracę na pełen etat z minimalnym wynagrodzeniem swoją żonę, z którą mieszka i z którą ma rozdzielność majątkową. Żona ma prawo do renty z tytułu niezdolności do pracy oraz posiada orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności. W jaki sposób należy dokonać zgłoszenia żony wymienionego przedsiębiorcy w ZUS? Z kodem tytułu ubezpieczenia jak dla pracownika czy jak dla osoby współpracującej przy prowadzeniu działalności gospodarczej? Z jakiego tytułu i które ubezpieczenia będą w tej sytuacji obowiązkowe, a które dobrowolne? W jaki sposób rozliczać składki ZUS i od jakich podstaw?
Pozostało jeszcze 82% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad z zakresu podatków dochodowych, VAT, rachunkowości, ZUS oraz prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatorów, wzorów dokumentów, formularzy, szkoleń i porad wideo
Jeśli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
PayU » 49.90 zł netto (61.38 zł brutto)