Pytanie:
Spółka z o.o. mająca siedzibę na terenie Polski chciałaby zatrudnić osoby będące obywatelami Unii Europejskiej np. Niemiec, Danii, Szwecji itp. Czy w takim przypadku te osoby musiałyby mieć specjalne zezwolenia na zatrudnienie w polskiej spółce z o.o.? Jakie wymagane dokumenty są w przypadku zatrudnienia na zasadzie:- umowy o pracę na czas określony lub nieokreślony,
- umowy zlecenia,
- umowy o dzieło?
Czy ww. formy zatrudnienia powodują obowiązek naliczania i odprowadzania składek ZUS i podatku od wynagrodzeń w taki sam sposób jak obywateli polskich. W przypadku naliczania i odprowadzania ZUS i podatku gdzie należałoby je odprowadzać? Czy do właściwego urzędu na terenie którego ma siedzibę spółka zatrudniająca takie osoby?
Pozostało jeszcze 87% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad z zakresu podatków dochodowych, VAT, rachunkowości, ZUS oraz prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatorów, wzorów dokumentów, formularzy, szkoleń i porad wideo
Jeśli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
PayU » 49.90 zł netto (61.38 zł brutto)