Pytanie:
Oddałam do utylizacji bezpłatnie sprzęt biurowy (kserokopiarkę, skaner), drobny sprzęt AGD, telefony komórkowe i stacjonarne oraz do firmy zajmującej się demontażem – samochód osobowy (również bezpłatnie). Wszystkie te rzeczy stanowiły środki trwałe lub wyposażenie firmy. Od firm dostałam protokoły o przekazaniu sprzętu i demontażu samochodu. Przy nabyciu sprzętu biurowego odliczyłam VAT, natomiast przy nabyciu samochodu VAT nie odliczyłam (umowa kupna sprzedaży). Czy przekazując firmom ww. rzeczy powinnam wystawić fakturę? Jeśli tak to z jaką stawką?
Pozostało jeszcze 83% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad z zakresu podatków dochodowych, VAT, rachunkowości, ZUS oraz prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatorów, wzorów dokumentów, formularzy, szkoleń i porad wideo
Jeśli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
PayU » 49.90 zł netto (61.38 zł brutto)
Autor: Tomasz Krywan
Tomasz Krywan - ekspert Portalu FK i doradca podatkowy, specjalista od podatku VAT. Stały współpracownik największych redakcji podatkowych w Polsce.