Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Zgodnie z prawem bilansowym w księgach rachunkowych powinno się ująć wszelkie przychody i odpowiadające im koszty. A jak będzie w tym przypadku? Sprawdź.
Bilans powinien być sporządzony dla Spółki jak dla jednej jednostki rachunkowej.
Przepisy ustawy o rachunkowości, zwanej dalej "ustawą", stosuje się, z zastrzeżeniem ust. 3, do mających siedzibę lub miejsce sprawowania zarządu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej spółek handlowych (osobowych i kapitałowych, w tym również w organizacji) oraz spółek cywilnych – art. 2 ust. 1 pkt. 1 uor.
Bilans jest to zestawienie aktywów i pasywów przedsiębiorstwa na dany dzień, nazywany dniem bilansowym (np. na koniec danego roku obrotowego). Przedstawiane w bilansie aktywa są to kontrolowane przez spółkę zasoby. Pasywa natomiast pokazują wszystkie źródła finansowania tych zasobów.
Bilans powinien odzwierciedlać majątek Spółki jako całości (wspólnej części). Dlatego nie ma potrzeby dzielenia go jak i RZiS dla każdego wspólnika osobno. Dla celów ewidencyjnych można jednak dokonać prezentacji przychodów i kosztów w informacji dodatkowej do sprawozdania finansowego w podziale % odpowiadającym udziałów wspólnika w kapitale spółki.
Struktura i układ bilansu oraz RZiS przedstawia załącznik nr 1 do uor.
Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.