Autor: Marcin Sikora
Dodano: 15 października 2008
Pytanie:
Firma zatrudnia pracownika na stanowisku przedstawiciela handlowego. W umowie o pracę określono miejsce pracy jako obszar województwa. Pracownik często wyrusza z towarem do klientów w miastach znacznie oddalonych od naszej jednostki, ale w obrębie wspomnianego województwa (np. wyrusza w trasę o godz. 9.00 jednego dnia, a wraca do firmy o godz. 15.00 dnia następnego). Korzysta wówczas z noclegu i dostarcza do firmy faktury za usługę hotelową. Czy takie wyjazdy można uznać za podróż służbową? Czy wydatek na nocleg będzie kosztem uzyskania przychodów firmy? Jakie to będzie miało konsekwencje podatkowe dla pracownika? Czy należy mu wypłacić dietę?
Pozostało jeszcze 77% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad z zakresu podatków dochodowych, VAT, rachunkowości, ZUS oraz prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatorów, wzorów dokumentów, formularzy, szkoleń i porad wideo
Jeśli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
PayU » 49.90 zł netto (61.38 zł brutto)