Pytanie:
Jednemu z pracowników nadpłaciliśmy wynagrodzenie. Nadpłata wynagrodzenia brutto wynosi 3.319,78zł, nadpłata składek na ZUS finansowanych przez pracownika 455,14 zł, nadpłacony podatek 294 zł a nadpłacone składki na ubezpieczenie zdrowotne 257,82 zł. Jaka kwotę powinien zwrócić nam pracownik? Kwotę netto wraz z zapłaconym podatkiem czy kwotę netto wraz z podatkiem i składkami na ubezpieczenie zdrowotne? Co ze składkami na ubezpieczenia społeczne, które są finansowane przez pracownika oraz składkami na ubezpieczenie zdrowotne zwróconymi przez ZUS? Jak prawidłowo zaksięgować wynikłą nadpłatę?
Pozostało jeszcze 89% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad z zakresu podatków dochodowych, VAT, rachunkowości, ZUS oraz prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatorów, wzorów dokumentów, formularzy, szkoleń i porad wideo
Jeśli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
PayU » 49.90 zł netto (61.38 zł brutto)
Autor: Mariusz Pigulski
Specjalista w zakresie kadr i płac. Autor licznych opracowań i publikacji z zakresu kadr, rozliczania wynagrodzeń, składek ZUS oraz podatku.