Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Pytanie: Wiem, że pracodawca zatrudniający mniej niż 20 pracowników nie ma obowiązku tworzenia regulaminu pracy. Czy dotyczy to również pracodawców prowadzących niepubliczne zakłady opieki zdrowotnej? – pyta kadrowa z Warszawy.
Pytanie: Wiem, że pracodawca zatrudniający mniej niż 20 pracowników nie ma obowiązku tworzenia regulaminu pracy. Czy dotyczy to również pracodawców prowadzących niepubliczne zakłady opieki zdrowotnej? – pyta kadrowa z Warszawy.
Odpowiedź: Jeżeli zatrudniacie Państwo mniej niż 20 pracowników, nie musicie wprowadzać regulaminu pracy.
Zgodnie z art. 104 § 1 Kodeksu pracy, dalej kp, regulamin pracy ustala organizację, jak również porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników.
Regulaminu pracy nie wprowadza się, jeżeli w wyżej przewidzianym zakresie obowiązują postanowienia układu zbiorowego pracy lub gdy pracodawca zatrudnia mniej niż 20 pracowników (art. 104 § 2 Kp).
Przepisy Kodeksu pracy nie różnicują w tym przypadku pracodawców w zależności od rodzaju prowadzonej działalności.
Jedynym kryterium wprowadzenia w zakładzie regulaminu pracy jest zatrudnianie co najmniej 20 pracowników.
W związku z tym nie muszą Państwo wprowadzać regulaminu pracy.
Podstawa prawna: art. 104 Kodeksu pracy.
Autor: Waldemar Klucha, doradca w zakresie prawa pracy
Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.