RSS Mapa strony Ustaw jako startową Mój portal piątek, 28 listopada 2014 r.
Jesteś tutaj: Strona główna
Rozmiar tekstu:  f1 f2 f3
Wyszukiwanie podstawowe
Sortowanie wynikĂłw
  1. Wykup samochodu po zakończeniu umowy leasingu - księgowanie, odliczenie VAT i amortyzacja

    Pytanie: Spółka jawna ma podpisaną umowę (leasing operacyjny na samochód ciężarowy). Obecnie spłaciła wszystkie raty. Chce wykupić samochód. Wartość netto wykupu wg umowy wynosi 12.500 zł. Jak prawidłowo zaksięgować wykup? Czy można odliczyć podatek VAT? Jak rozliczać amortyzację?

    Data publikacji: 2012-09-19
  2. Zakup sprzętu komputerowego - księgowanie

    Pytanie: Jak zaksięgować zakup sprzętu komputerowego? Faktura z 5 maja 2011 r. zawiera następujące pozycje:komputer - wartość netto 1.800 zł + VAT 414 zł,drukarka - wartość netto 1200 zł + VAT 276 zł,D-link - wartość netto 60 zł + VAT 13,80 zł,Usługa transportowa - wartość netto 5 zł + VAT 4,07 zł.Faktura z 18 maja 2011 r. dotyczy natomiast UPS (podtrzymywacz prądu) - cena netto 350 zł + VAT 80,50 zł. Sprzęt będzie podłączony do użytkowania i również będzie faktura za tę usługę.

    Data publikacji: 2011-05-24
  3. Księgowanie wydatków z tytułu leasingu pracowniczego

    Pytanie: Jak zaksięgować wydatki z tytułu leasingu pracowniczego: w ciężar kosztów wynagrodzeń czy usług obcych?

    Data publikacji: 2011-06-09
  4. Księgowanie zakupu niskocennego programu komputerowego

    Pytanie: Jak ująć w księgach rachunkowych jednostki zakup programu antywirusowego za 150 zł? Nadmieniam, że z faktury zakupu nie wynika na jaki okres owe oprogramowanie zostało zakupione.

    Data publikacji: 2010-06-18
  5. Odszkodowanie za samochód a księgowanie

    Pytanie: Jak zaksięgować odszkodowanie za samochód przyznane przez firmę ubezpieczeniową? Samochód jest środkiem trwałym zamortyzowanym. Rozliczana przeze mnie firma posiada tylko pismo od ubezpieczyciela wypłacającego odszkodowanie (szkoda komunikacyjna).

    Data publikacji: 2009-02-10
  6. Moment księgowania faktury w pkpir

    Pytanie: Dnia 10 stycznia 2011 r. otrzymałam fakturę za wywóz odpadów wystawioną 31 grudnia 2010 r. z terminem płatności 14 stycznia 2011 r. Z jaką datą należy ją zaksięgować w koszty? Prowadzę pkpir.

    Data publikacji: 2011-01-25
  7. Jak księgować wpłaty na fundusz remontowy?

    Pytanie: Zakład Usług Komunalnych obsługuje wspólnoty mieszkaniowe w zakresie ogrzewania pomieszczeń, konserwacji urządzeń, dostarczania energii cieplnej do pomieszczeń wspólnych, wywozu śmieci (jako administrator). Za administrowanie pobiera opłaty kosztów zarządzania, odpłatność za usługi wywozu śmieci i energię. Ponadto lokatorzy dokonują wpłat na fundusz remontowy, które są następnie odprowadzane na rachunki bankowe poszczególnych wspólnot mieszkaniowych. Czy opłaty lokatorów na fundusz remontowy należy w Zakładzie Usług Komunalnych traktować jako wpływy ze sprzedaży usług, a przekazane wpłaty na konto bankowe wspólnot - jako koszt własny tej sprzedaży, czy też należy wyodrębnić konto rozrachunkowe dla rozliczenia funduszu remontowego?

    Data publikacji: 2011-10-13
  8. Opłata za usługę a księgowanie

    Pytanie: Jednostka budżetowa otrzymała fakturę  za opłatę przyłączeniową. Dotyczy ona podłączenia energii elektrycznej do kontenera szatniowo-sanitarnego. Z jakiego paragrafu powinna być zapłacona ta opłata z 4300 czy z 4430?

    Data publikacji: 2012-06-28
  9. Jednomiesięczną lokatę księguje się w zespole 1

    Pytanie: Spółdzielnia założyła jednomiesięczną lokatę. Na jakie konto należy ją zaksięgować?

    Data publikacji: 2012-10-16
  10. Księgowanie towarów handlowych od dostawcy zagranicznego

    Pytanie: Jak prawidłowo zaksięgować zakup towarów handlowych od dostawcy zagranicznego? Chodzi mi zarówno o dostawców unijnych i spoza Unii. Ponadto, jak prawidłowo zaksięgować sprzedaż towarów handlowych dla odbiorców spoza Unii. Jak rozliczać magazyn? W jakich cenach? Czy może być prowadzona ewidencja w cenach zakupu? Prowadzę pełną księgowość.

    Data publikacji: 2012-07-31
  11. Jak prawidłowo księgować sprzedaż w kpir - czy dzielić na sprzedaż główną i pozostałą?

    Pytanie: Prowadzę działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług remontowo-budowlanych. Dokonując zakupów towaru często dostawcy obciążają mnie kosztami np. transportu, cięcia materiału czy kosztów tzw. małego zamówienia. Ja natomiast wystawiając faktury VAT obciążam odbiorcę faktyczną usługą czy sprzedażą towarów, ale i w kolejnych pozycjach wpisuję koszty transportu i inne wyżej wymienione, które nie są wkalkulowane w cenę. Jak prawidłowo księgować sprzedaż w kpir, czy całość jako sprzedaż, czy jednak dzielić na sprzedaż główną i pozostałą?

    Data publikacji: 2011-04-29
  12. Księgowanie w KPiR faktury korygującej, która dotyczy faktur z poprzednich miesięcy

    Pytanie: W jaki sposób zaksięgować w KPiR fakturę korygującą VAT wystawioną np. w kwietniu, która dotyczy faktur z poprzednich miesięcy np. stycznia i lutego? Z VAT nie mam wątpliwości, że należy go uwzględnić w miesiącu wystawienia faktury korygującej, natomiast co z kwotą netto z faktury korygującej? Czy uwzględnić te kwoty w miesiącach, których dotyczy korekta czy można je również rozliczyć w miesiącu wystawienia faktury? Zaznaczam, że korekty dotyczą nabycia towarów, które zostały zwrócone dostawcy. Proszę o odpowiedź w tej sprawie tym bardziej, że zdarzają się korekty dotyczące nabyć za poprzednie lata i co wówczas? Czy cofamy się z kwotami netto do tych lat? Czy jest jakaś różnica w tym samym przypadku prowadząc księgi handlowe?

    Data publikacji: 2011-06-03
  13. Data księgowania kosztów zakupu towarów

    Pytanie: Firma rozlicza się na zasadach ogólnych, pełne księgi, podatnik VAT. Faktura zakupu towaru z datę sprzedaży 30.07.2012, a data wystawienia 05.08.2012. Z jaką datą należy zaksięgować w koszty zakup towarów? Jakie znaczenie ma tu faktyczny termin otrzymania towaru? Jak należy ująć, jeżeli faktycznie towar został otrzymany 30.07.2012, a jak, jeżeli 02.08.2012?

    Data publikacji: 2012-08-30
  14. Rejestracja internetowa a dokumentacja i księgowanie

    Pytanie: Spółka, którą rozliczam, zajmuje się działalnością medyczną. Uruchomiliśmy rejestrację internetową, a tym samym płatności przez system platosci.pl. Regulamin rejestracji internetowej zakłada możliwość rezygnacji z usługi. Możliwe są 3 przypadki: pacjent rezygnuje, nie później niż na 2 dni przed planowanym badaniem (zwrot zapłaty po potrąceniu prowizji płatności pl.), pacjent rezygnuje w ciągu 2 dni przed wizytą (bez prawa zwrotu środków),  z przyczyn leżących po stronie spółki wizyta nie odbędzie się (zwrot pełnej wpłaconej kwoty). Jakimi dokumentami należy dokumentować te operacje oraz jak będzie wyglądała ewidencja księgowa?

    Data publikacji: 2009-08-26
  15. Księgowanie transakcji wspólnika spółki z o.o.

    Pytanie: Umowa spółki z o.o. stanowi, że wspólnik X obejmuje 51 udziałów o wartości 60 zł każdy (razem 3.060 zł) i pokrywa je wkładem niepieniężnym (aportem) w postaci samochodu osobowego o wartości 6.000 zł. Nadwyżkę ponad nominalną wartość tych 51 udziałów, tj. kwotę 2.940 zł przelewa się do kapitału zapasowego spółki. Pozostali wspólnicy obejmują 49 udziałów po 60 zł (razem 2.940 zł) i pokrywają je w całości wkładem pieniężnym. Kapitał zakładowy wynosi 6.000 zł. Jak zaksięgować te operacje?

    Data publikacji: 2011-08-10

Strona używa plików cookies.

Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki.